Dag 6; vrije tijd - Reisverslag uit Rome, Italië van Bram Paauw - WaarBenJij.nu Dag 6; vrije tijd - Reisverslag uit Rome, Italië van Bram Paauw - WaarBenJij.nu

Dag 6; vrije tijd

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

26 Maart 2019 | Italië, Rome

Vandaag was eigenlijk best lekker. Vanochtend om 9 uur moest ik een presentatie geven op het Forum Romanum, met meneer Brandsma als begeleider. Het groepje dat ik kreeg was best leuk, dus dat maakte het uitleggen wat makkelijker. Eerst irriteerde ik me wel een beetje aan Brandsma, die de hele tijd dingen bleef aanvullen wat me het idee gaf dat ik niet genoeg zei of zo. Ik raakte er wel gewend aan en kreeg later meer het idee dat hij gewoon aan wilde vullen en het zelf ook gewoon geweldig vond, als kunstleraar.
Aan het einde bespraken we snel even wat de mensen er van vonden en dat was enorm positief. Van klasgenoten is dat niet gek om te horen, want die willen natuurlijk een goed cijfer gunnen, maar toen Brandsma zei dat hij het inhoudelijk enorm goed vond, luchtte dat toch wel even op. Ook vond ik het erg leuk toen hij zei een bepaald deel keurig te vinden, maar niet extreem goed. Hij benadrukte echt dat het niet het allerbeste was, maar enorm keurig. Gewoon keurig. Ja, keurig gedaan.
Naderhand heb ik nog even met de rest van mijn groepje besproken hoe het ging en bij de meesten ging het erg goed. Zeker Gerben en Kris zeiden dat ze het enorm goed vonden gaan.
Daarna zijn we bij het Pantheon geweest, wat erg tegenviel. Ik had er veel meer van verwacht, maar eigenlijk was het gewoon een ruimte met een gat in de koepel en een paar graven van mensen die beroemd waren en mochten zeggen: "Ik wil hier begraven worden", waarop de mensen van het Pantheon dachten: jot, komen hier ook nog wat mensen.
Ook zijn we in een kerk geweest waar het plafond enorm mooi was. Er waren allemaal perspectieven en hoeken waaruit het net leek alsof er echt meer was dan het plafond. Zo waren er schilderingen, maar bijvoorbeeld ook een soort schilderij die vanuit de ingang net een koepel leek, terwijl het eigenlijk gewoon een plat plafond was. (wauw dit is vaag, sorry)
De vrije middag was enorm gezellig. Ik ben met Gerben, Kris, Lloyd en nog een paar anderen gewoon terug naar het hotel gegaan, maar anderen wilden in de stad blijven. Mijn benen waren echter kapot, dus was ontspannen best lekker. Brandsma liep met ons mee naar het hotel, maar wilde natuurlijk nog langs een kerk.... Daar gaat de vrije middag. Gelukkig viel het mee en was het heel eerlijk gezegd nog best interessant, omdat het eigenlijk een grote zonnewijzer had met allerlei sterren en een klein gat in de muur, waar de zon (of maan?) doorheen kon. Het was dus best interessant, maar dat hoeft niemand te weten.... :)
In de middag op het hotel kwamen Hilde en Alannah bij ons op de kamer, terwijl Gerben minimaal een uur in bad lag. Ik begon te schaken met Hilde, maar omdat dat niet erg eerlijk was, nam Kris het gauw van haar over. Ik heb nog steeds gewonnen. Ha...
In de avond heb ik spaghetti gegeten en was het nog wel even gezellig. Nu wordt het vroeg slapen, want morgenochtend 8 uur gaan we met de bus naar Sienna, waarna we naar Florence gaan.
Nu lekker proberen te slapen en even snel inpakken. Hopelijk vergeten we niks.....

  • 27 Maart 2019 - 12:01

    Anja:

    Wel. Lekker he ff winnen met schaken:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Bram

Actief sinds 19 Maart 2019
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 2205

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 31 Maart 2019

Italië

Landen bezocht: