Dag 2; Toerisme op z'n Nederlands - Reisverslag uit Rome, Italië van Bram Paauw - WaarBenJij.nu Dag 2; Toerisme op z'n Nederlands - Reisverslag uit Rome, Italië van Bram Paauw - WaarBenJij.nu

Dag 2; Toerisme op z'n Nederlands

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

22 Maart 2019 | Italië, Rome

Het is avond en ik ben kapot. Het begon in de bus, toen ik om half twaalf besloot te gaan slapen, dus ik zet rustig mijn headset op en ga comfortabel zitten. Een kwartier later schreeuwt de buschauffeur door de bus dat we nog een pauze gaan hebben. Om middernacht. Pauze om middernacht. Why....
Dus in de pauze nog snel even benen strekken en dan wordt vermeld dat we officieel mogen gaan slapen. En toen lukte het niet meer... Gelukkig viel ik na een tijdje in slaap tot ik door een stem wakker werd gemaakt die een verhaal vertelde en ik dacht: hallo, er proberen mensen te slapen. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het drie uur snachts is. Nog maar 5 uur te gaan. Minimaal. Om half vijf lukt het me in slaap te vallen, maar ik weet dat dat niet bij iedereen zo was.

In de ochtend komen we in het snikhete Rome aan en net als een groep mensen hun presentatie wil geven over Rome, worden we weggestuurd door de politie. De docenten begrijpen natuurlijk op z'n Juvenaat als laatste wat er gebeurt: blijkbaar komt de chinese president naar Italië? De stadswandeling wordt voortgezet en na twee uur lopen en foto's maken (want we zijn natuurlijk wel toeristen) is het eindelijk klaar.
We krijgen twee uur pauze ongeveer en binnen 2 minuten ben ik de meeste mensen al kwijt, dus gaan we met het over gebleven groepje in een restaurant eten, waar de pizza's 8 euro zijn door een aanbieding, wat eerst 8,50 euro was. Perfecte deal toch? Even de toerist uithangen om van die 50 cent korting te genieten.
Na een heerlijke maaltijd krijgen we de rekening en na een beetje uitrekenen zien we dat er iets niet klopt: de 50 cent korting zat er niet bij. De bediende was het niet met me eens, dus liep ik met hem mee naar buiten en liet hem het bord zien, waarna hij me toch gelijk besloot te geven. In totaal 3 euro gewonnen. Dat was het waard.

Vervolgens moesten we een halfuur lopen naar het colosseum, wat er echt machtig uitzag. Het was enorm gaaf om te zien, maar toen ik binnen was viel het toch best tegen. Het was wel enorm gaaf om een keer te zien.
Na het colosseum zat iedereen kapot op de trap, hopend dat we eindelijk naar huis mochten. Gelukkig was dat niet zo en mochten we een halfuur naar een kerk lopen, waar we nog eens veel te veel uitleg kregen over een of andere heilige deur die er eigenlijk alleen maar was vanwege inkomsten.

Al met al een zeer vermoeiende dag, waarna mijn voeten enorm veel pijn doen.

  • 23 Maart 2019 - 05:58

    Oma En Jacob:

    dat wordt een nieuw paar schoenen als je thuiskomt. Leuk verhaal van je. Veel plezier.

  • 23 Maart 2019 - 19:11

    Arjan:

    Mooi geschreven Bram. En je moet maar zo denken, beter moe in Rome dan lui op de bank thuis, dat kan altijd nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Bram

Actief sinds 19 Maart 2019
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 2207

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 31 Maart 2019

Italië

Landen bezocht: